Матеріали на урок




презентація права дітей 



Цікаві завдання
 Навчально-дидактична гра «Щасливий випадок».
На столі стоїть «Чарівна лампа» — житло джина. У ній міститься 12 маленьких манускриптів — запитань. Один із манускриптів — «щасливий випадок».
Клас ділиться на дві команди. Представники команд по черзі виходять і беруть подарунок джина -— запитання. Відповідати потрібно відразу, і команда може прийти на допомогу своєму гравцю. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Запитання.
І.Яким чином реалізовано принцип рівності громадян у Конституції України?
2.Що сказано в міжнародних документах про право на громадянство?
3. «Загальна декларація прав людини» — це обов'язковий документ чи моральне зобов'язання?
4.Як класифікуються обов'язки громадян України?
5.Яка мета «Загальної декларації прав людини»?
6.Що означає поняття «громадянин»?
7. Які права ви вважаєте невід'ємними? Чому?
8.Які сучасні Міжнародно-правові документи є стандартами в галузі прав людини?
9.Хто такі апатриди?
10. Що таке « права людини » ?
11.Що таке обов'язок людини?
12. «Щасливий випадок» — ви виграли 1 бал.
 Конкурс на тренування пам'яті.
Командам пропонується відгадати за ілюстрацією, яке історичне місце на ній зображене, та яка пам'ятка правової культури пов'язана з цією де­ржавою. Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали. Час на обговорен­ня — 1 хв.
Ілюстрації.
І.Капітолій.
2. Біґ-Бен.
3. Версаль.

 Правова анкета.
Конкурс являє собою письмове анкетування на знання правових фактів, положень, крилатих висловів.
Запитання кожна команда складала самостійно, групуючи їх за блоками та виконуючи роль журналістів і науковців — правознавців. Кожна команда один раз ставить запитання та двічі — відповідає на запитання суперників.
Команда готувала по два плакати з однаковими анкетними запитаннями, які вручають опонентам. Перемагає та команда, яка швидше й правильніше запише відповіді на запитання анкети. Час на виконання завдання — 3 хв. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Аналітичне завдання.
Командам пропонуються групи слів, одне з яких буде зайвим за певною логікою. Вони мають відокремити його та пояснити, чому це слово є зайвим. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Час на обговорення — 30 с.
Групи слів.
1.Князь, сотник, гетьман, президент.
2.Верховна Рада, Державна Дума, рейхстаг, конгрес, Верховний Суд.
3. Київська Русь, гетьманщина, Україна, Руська правда. ,

 Правовий турнір.
Турнір проводиться колективно  командами. Команди по черзі ставлять запитання сусіднім командам і відповідають на поставлені за­питання. Якщо на запитання не надійшла відповідь, право відповіді отримує інша команда. За відсутності правильної відповіді відповідає та команда, яка поставила запитання. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Запитання.
1. Що таке правова власність?
2.Що являє собою Хартія прав людини?
3. Сформулюйте підстави набуття громадянства України.
4. Як ви можете пояснити вислів «Загальної декларації прав людини» про те, що люди мають діяти щодо один одного в дусі братерства?
5.Як ви гадаєте, чи можливе обмеження державою права громадян на вільне пересування? За яких умов?
6. Чи має право держава обмежувати виїзд за кордон?
7. Що означає право на свободу світогляду та віросповідання?
8. До якої групи прав належить право на участь в управлінні державою.
9. Який життєвий рівень слід уважати достатнім?
10. Що означає світський характер освіти?
11. Що таке авторське право?
 12.Що означає обов'язок захищати Вітчизну?
13. Які конституційні обов’язки вам відомі?
14.Що таке інтелектуальна власність?
15.Які конституційні обов'язки ви виконуєте сьогодні?
16.У чому виявляється єдність прав та обов'язків.
17.Хто не може бути прийнятий до громадянства України?
18.Що таке політичні права?
19.Що таке громадянські (особисті) права?
20. Що таке соціально-економічні права?
21.Що означає право володіти, користуватися, розпоряджатися?

Літературно-правовий конкурс.
Учням пропонуються певні ситуації з відомих казок, мультфільмів, кіно­фільмів, а вони мають перенести казкові події в Україну 2014 р. і дати право­ве пояснення про ті чи інші дії героїв, згідно з Конституцією України. Час на обговорення — 3 хв. Повна та правильна відповідь оцінюється у 2 бали.
Ситуації.
1.Пригадайте мультиплікаційну стрічку «80 днів навколо світу». Дію­чими особами цієї строчки були Філіас Фог, Паспорту, Містер Фікс. За деяких причин Містер Фікс заздалегідь знав, куди прямує Містер Фог і Паспорту. Як він про це дізнався і які Конституційні права при цьому були порушені?
2. Пригадайте казку «Дюймовочка». Героїня потрапила в складну ситу­ацію, була викрадена Жабою, яка хотіла видати її заміж. Які права були порушені?
3.Пригадайте відомий роман А. Дюма «Граф Монте-Крісто». Головний герой здолав усі труднощі та став досить заможною та титулованою людиною завдяки знайденому скарбу. Як ви вважаєте, чи мав він пра­во привласнювати цей скарб?

4. Як би ви розв'язали суперечку між котом  Матроскіним і собакою Ша­риком щодо того, хто є власником телятка, що народилося від корови, яку Матроскін узяв в оренду? Мотивуйте свою відповідь.

Комментариев нет:

Отправить комментарий